Kommenteeri

NULA inkubaatoris koolitavad oma ala tippspetsialistid

NULA inkubaator on disainitud ühiskondlikke algatusi silmas pidades. Pooleaastane programm katab olulisemaid teemasid, mis on vajalikud uue algatuse arendamisel - algse idee kiirest testimisest kuni mõju mõõtmise mudeli loomiseni. Koolituspäevi ja töötubasid veavad eest oma ala vaieldamatud asjatundjad.

Nagu varasematel aastatel, on ka NULA seitsmenda hooaja programmis töötoad lean-meetodist ja teenusedisainist mõju mõõtmise, kommunikatsiooni ja finantsmudeliteni. Kui enamik koolitajaid on tuttavad varasematest aastatest, siis uue tulijana tervitame seekord teenusedisainer Mari Arnoveri.

Calum Cameron
Eesti innovatsioonilabori Accelerate Estonia eksperimentide juht

Calum teeb koostööd erinevate ettevõtjate ja suurte organisatsioonidega (sh valitsused), et avastada ja rakendada suure mõjuga võimalusi. NULAs tutvustab Calum meeskondadele järkjärgult kasvavate lahenduste kiiret leidmist lean-eksperimentide kaudu, et leida kiiresti oma teenusele kasutajad, lahendus ja ärimudel.
„Kiire õppimine katsete meetodil iseloomustab enamikke suure mõjuga organisatsioone. Ärimudelid on väga olulised, et oma tegevusega kaasnevat mõju säilitada ja suurendada."

Mari Arnover
teenusedisainer ja kliendiuuringud.ee asutaja

Mari koolitab NULA inkubaatoris tiime teenusedisaini teemadel ning aitab vaadata loodavat lahendust läbi kliendi/kasutaja silmade. Ta on suure pildi nägija, keda inspireerib inimene ja inimkesksed lahendused. Mari suhtleb ja kuulab palju (teeb uuringuid), näeb seoseid ja mustreid, mõtestab ning paneb need kokku strateegiaks. Olles olnud mõlemal pool lauda, pakub Mari täna teenusedisaini enda ettevõttes Kliendiuuringud.ee. Teenusedisaini valdkonnas on ta olnud ca 10 aastat, turunduses-brändijuhtimises ca 15 aastat.
"Teenuse-toote arendaja satub tihti enda ideest nii vaimustusse, et unustab ära kriitilise mõtlemise ja vahel sellegi, kelle jaoks ta lahendust loob. Eriti praegusel muutuste ajastul, mil on vaja kiiremaid, paremaid otsuseid ning teenusedisain annab selleks mitmeid võtmeid, et efektiivsemalt õnnestuda. Inkubaatoris vaatame tervikut, praktiseerime tööriistu ja lisame värsket vaadet."

Kärt Kaasik
Playtech Estonia brändi- ja kommunikatsioonijuht

Kärt koolitab NULA meeskondasid kommunikatsiooni teemadel juba teist hooaega. Täna toimetab Kärt Playtech Estonia brändi- ja kommunikatsioonijuhina ning juhib seal nii tööandja brändi, väliskommunikatsiooni kui ka sisekommunikatsiooni 700+ töötajale. Varasemalt töötas Kärt Heateo Sihtasutuse kommunikatsioonijuhina ning vedas eest nii NULA inkubaatori kommunikatsiooni kui ka "Ma armastan aidata" annetuskeskkonda.
"Õpetan koolitusprogrammi käigus tiimidele, kuidas teha kindlaks sihtrühma(d), kes nende tegemiste kohta teadma peavad ning kuidas seda teha nii, et kommunikatsioon oleks efektiivne, arusaadav ja tulemuslik. Koolituse tulemusel peaksid algatused aru saama, kuidas ja miks seada kommunikatsioonialaseid eesmärke, kuidas rääkida oma lugu, miks erinevaid sihtrühmi ei kõneta samad sõnumid ja kanalid ning kuidas suhelda meediaga. Kindlasti räägime ka sellest, miks on esimese sammuna eriti oluline just sisekommunikatsioon ja tiimi dünaamika. Strateegilisel, eesmärgistatud ja õigesti sihitud kommunikatsioonil omab algatuse kasvu juures suurt rolli. Kui meeskonnas ei ole kokku lepitud põhisõnumeid ja eesmärke, mida kommunikatsiooniga saavutada soovitakse, siis on väga keeruline seda ka kellelgi väljastpoolt seda mõista."

Jaan Aps
sotsiaalse mõju hindamise tunnustatud ekspert

Jaan Aps on sotsiaalse mõju hindamise tunnustatud ekspert. Sealjuures on ta nõustanud Eesti mõjusamaid vabaühendusi nagu MTÜ Peaasjad, Noored Kooli, SPIN-programm ja STEP-programm. Jaani kogemustepagasisse kuulub ka organisatsioonide algatamine ja juhtimine (Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku kaasasutaja ja eestvedaja 2012-2019, korduvalt auhinnatud noorteprogrammi Changemakers Academy käivitaja 2016).
„Aitan NULA tiimidel välja selgitada ja kokku leppida selle, milliseid positiivseid muutuseid soovitakse täpselt luua ning kuidas hakatakse mõõtma oma mõju ehk loome koos mudeli algatuse mõju juhtimiseks. Iga NULA-sse jõudva algatuse mõte on muuta midagi ühiskonnas paremaks. Mõju hindamisega tegelemine aitab selle "midagi paremaks" täpselt ära põhjendada, eesmärkideks vormida ja mõõdetavaks kujundada. See annab selge sihi tiimile ja muudab tema tegevuse vajalikkuse arusaadavaks teistelegi, näiteks rahastajatele."

Pirkko Valge
Heateo Sihtasutuse tegevjuht

Pirkko Valge on Heateo Sihtasutuse juht, kelle missiooniks on uute mõjusate algatuste ellukutsumine ja kasvatamine. Ta on Heategu juhtinud juba 8 aastat ja enne seda 10 aastat panustanud vabatahtlikuna. Oma eelmises elus töötas ta pikalt erasektoris, nõustades ettevõtete strateegiate loomist KPMG Estonia ridades ja vedades juhtide arendamist Swedbankis. Oma kogemusi rakendab Pirkko mitmete vabaühenduste nõukogudesse panustades ning rahastamise teemat vedades. Ta on aidanud mitmetel vabaühendustel oma rahastusmudeleid ehitada ning kaasanud olulises mahus erasektori toetusi Heateo fondidesse, selleks et Heategu saaks käivitada ja kasvatada suure ühiskondliku mõjuga algatusi.
"Koolitusel vastame koos küsimustele, kas algatus võiks keskenduda omatulu teenimisele, annetuste kaasamisele või riiklikele toetusmeetmetele. Vastavalt sellele, mis valdkonnas algatus tegutseb ja kuidas probleemi lahendab, on vastus erinev. Kuidas teha valikud, millele keskenduda ja kuidas selles võimalikult heaks saada, on need küsimused, millega me koolitusel tegeleme. Miks? Sest hea algatus on elus algatus ja mida kiiremini algatus kasvab, seda kiiremini saavad ühiskondlikud probleemid lahendatud. Ilma rahastuseta algatused pikaajaliselt lihtsalt ei toimi."

Üle kahe aasta saavad NULA tiimid jälle töötubades füüsiliselt kohal olla ja võtta maksimum sellest sünergiast, mis tekib ühes ruumis olles.

Kui ka sinul on mõne uue ühiskondliku algatuse mõte, mille edasiarendamiseks sobib just NULA inkubaator, pane see kirja ja saada meile hiljemalt 1. aprilliks

Lisa kommentaar

Email again: